Yetiştiren ve Geliştiren Lider Yöneticiyim
Bilgi Talep Et
Kurumlarda en önemli kaynağın “İnsan” olduğunun farkına varılmasıyla birlikte, yönetim de, insanların, insan tarafından, insanca ve insan için amaçlara doğru yöneltilme sanatı olarak tanımlanmaya başlamıştır.
Bu çerçevede biz yöneticilerin de, istenen sonuçları yakalamak / hedeflere ulaşmak ve sürdürebilirliği sağlamak için çalışanlarımıza liderlik ederek:
* Aralarında takım ruhu geliştirmemiz,
* Motivasyonlarını ve iş doyumlarını yüksek tutmamız,
* Yetkinliklerini geliştirmemiz ve sürekli gelişmeye yönlendirmemiz gerekmektedir.
Böylelikle yaptığı işi sahiplenen, karşılaştığı engelleri aşarak sonuca ulaşabilen, diğer bir deyişle "Yetkin" ve "Yetkili" çalışanlardan oluşan takımlar yetiştirmek, ancak onların çözemedikleri karmaşık problemleri çözmek için çaba göstermemiz beklenmektedir.
Özetle, sürdürülebilir başarıyı yakalamak için, bizlerden iki temel yetkinlik bekleniyor: “Çalışanlarımızı Yetiştirmek” ve “Problem Çözmek”.
Bu program da, Lider Yöneticilik yetkinliklerimizi etkileşimli ve uygulamalı bir ortamda kazanmamızı / geliştirmemizi hem de kişisel gelişimimize destek olmak üzere hazırladığımız bütünsel bir programdır.
DEĞİŞEN YÖNETİM ANLAYIŞINA BİR BAKIŞ
Tartışma: Asimov’dan Ders Almak
Artık Hiçbir Şey Eskisi Gibi Olmayacak!
Dünya Nereye Gidiyor ve Gelecekte Bizi Neler Bekliyor?
Artık İstikrar Diye Bir şey Var mı? Neden Kaos Yönetimi?
Değişime Zorlayan Güçler ve Rekabet Ortamına Yansımaları
Geleceğin Şirketleri ve Bu Şirketlerde Yönetim Anlayışı Nasıl Olacak?
Rekabet Edebilmek İçin Başarılması Gereken 3 Temel Kriter
Tercih Edilen Olmak İçin: “Fark Yaratmak”
Fark Yaratmak İçin 21. Yüzyıl Yönetim Anlayışında Neler Öne Çıktı?
LİDER YÖNETİCİLİK
İnsan Yönetmeye Hazır mısınız?
Liderlik Edememe Hastalığının Belirtileri – Yöneticilerin Sık Yaptıkları Hatalar ve Kaçınma Yolları
Örnek Olay: Lider Yöneticilik Sanatı
Lider Yöneticilik Nedir? Lider Yöneticilerin Yetkinlikleri
İNSAN DOĞASI VE DUYGUSAL ZEKA
İletişim ve İnsan İlişkilerinin Başarıyla Nasıl Bir İlişkisi Var?
Test: İletişim Becerilerim ve İnsan İlişkilerim Özdeğerlendirme
İnsan Nasıl Bir Varlıktır?
Örnek Olay: “İnsan Düşüncelerinin ve Davranışlarının Karmaşıklığı, Düşüncelerimizi ve Davranışlarımızı Etkileyen Etmenler”
Kişiliğin Düşünceler, Davranışlar, İletişimler Üzerindeki Etkisi
Duygusal Zeka ve Bileşenleri
Test: Benim Duygusal Yeterliğim
Beynimiz Nasıl Çalışıyor?
Test: “Kişilik Profili” - Kendimizi Tanıyalım
İnsanların Renkleri
Kendimizin ve Birbirimizin İhtiyaçlarını Anlamak
Proaktif Yaklaşımla Kendimizi Yönetme Sorumluluğunu Almak
Çalışanlarımızın Genel Davranışlarını, İhtiyaçlarını ve Stres Altındaki Davranışlarını Tanımak Ne Kazandırır?
Birbirimizin İhtiyaçlarını Karşılamazsak Ne Olur?
Uygulama:Farklı Kişilik Profillerinin İhtiyaçlarını Anlamak
Hangi Çalışana Nasıl Bir Liderlik?
Uygulamalar: Farklı Kişilik Profillerinin İhtiyaçlarını Anlamak ve Onların Dilinden Konuşmak
TAKIMI RUHU YARATMAK
Takım Oyunu: Kazan – Kazan Yaklaşımı
Takım Olmak Demek...
Biz Bilinci Yaratmak, İnsanlara ve Katkılarına Değer Vermek
“Etkin Takımlar...”- Performansı Yüksek Takımların Özellikleri
Test: “Takımınızın Rekabet Gücü Ne Düzeyde?”
Takım Kurma Aşamaları ve Her Aşamada Takım Liderinin Sorumlulukları
Takımı Kurma – Takım Üyelerinin Seçimi
Takım Üyelerini Isındırmak, Farklılıkları Yönetmek
Değer ve Ölçüt Geliştirmek
Başarı Geldiğinde...
Sinerji - Kendi Kendini Yöneten Takım Oluşturmak
Takım İçi İletişimi, İşbirliğini, Güveni ve Motivasyonu Geliştirmeye Yönelik Uygulamalar
PERFORMANSIN YÖNETİMİ
Performans Ne Demektir?
Stratejik Performans Yönetimi Nedir? Ne Değildir?
Performans Yönetimi Çevrimi ve Seviyeleri
Performansın Bileşenleri: Hedef + Yetkinlik + Motivasyon
YETKİNLİKLERİN YÖNETİMİ
Yetkinlik Ne Demektir? Yönetimde Önemi Nedir?Yetkinlik Türleri Nelerdir?
12 Temel Yetkinlik
Kuruma Özgü Geleceğe Hazırlayan Yetkinliklerin Belirlenmesi
Temel, Yönetsel ve Teknik Yetkinlikler
Örnek uygulamalar
Takım Üyelerimden Yetkinliklerine Göre Nasıl Yararlanabilirim?
Çağdaş Yetkinlik Değerlendirme Yöntemlerinin İncelenmesi ve Örnekler
Yetkinlik Değerlendirmede Tuzaklar
Gelişim Planı Hazırlamak ve Yetkinlikleri Geliştirme Yöntemleri
DURUMSAL LİDERLİK
Test: “Liderlik Profilim”
Durumsal Liderlik ve Üyelerin Yetkinlik ve Motivasyon Düzeylerine Göre Etkili Lider Davranışları: Ne Zaman Delegasyon, Ne Zaman Koçluk, Ne Zaman Eğiticilik
Örnek Olay Çözümlemeleri
DELEGASYON
Delegasyon Neden Önemli?
Bir İşi Delege Ettiğinizde Neler Farklı Olur?
Delegasyonu Neler Engeller?
İyi Bir Delegasyon Için Neler Gerekir?
Etkin Bir Yetkilendirme İçin: Kime/Ne?, Fırsat, Amaç, Çerçeve, Takip
Grup Çalışması: KFAÇT Modeline Göre Örnek Delegasyon Uygulaması
EĞİTİCİ YAKLAŞIM
Yetişkinler Nasıl Öğrenir?
Eğitim Şart! Ama Nasıl Bir Eğitim?
İşbaşı, İş dışında ve Yeni İletişim Teknolojileri ile Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Nerede, Hangisini, Nasıl Kullanmalı? Ve Uygulama
Karşılaşabileceğimiz Tuzaklar ve Üstesinden Gelme Yolları
KOÇLUK İLETİŞİMİ
Koçluk Nedir? Ne Değildir?
Lider Yöneticilik Fonksiyonlarında Koçluğun Yeri
Koç Gözüyle “İnsan”
Koçluk İletişimi İçin Gerekli Beceriler
Uyum Kurmak
Güçlü Sorular Sormak: Örnek Video
Derin Dinlemek
Güçlü Gözlem Yapmak
Geribildirim Vermek
Güçlü Yanları Görmesini Sağlamak, Takdir Etmek
Stratejileri ve Eylem Planlarını Buldurmak
Sonuca Ulaştırmak
Koçluk Görüşmelerinin Etkili Yönetimi ve Önemli Noktalar
Rol Oynama: “Koçluk Görüşmesi Uygulamaları”
LİDER YÖNETİCİNİN MOTİVE EDİCİ DİLİ
Astlar Neler Bakar?: Yönetici – Çalışan İlişkilerinin Motivasyona Etkisi – Araştırma Sonuçları
Örnek Olay: Bilge, Köpek ve Gölet- Her Yerden Gelecek Bilgiye ve Eleştiriye Açık Olmak
Test: Jo – Harry Penceresi
Takım Oyunu: Birbirimizi Nasıl Algılıyoruz?
Geribildirimin Motivasyonda Önemi
Ne Söylediğimiz mi, Nasıl Söylediğimiz mi?
Kelimelerin Gücü
Çatışmaya Yol Açan “Yasak Sözcükler”
Zor İnsanları Dahi Olumlu Etkileyen “Sihirli Sözcükler”
Şiddetsiz İletişim Yoluyla Geribildirim Vermek
Gözlem
Duygular/Etkileri
İhtiyaçlar
Beklentiler
Uygulamalar: Geribildirim Verme Uygulamaları
Video: Liderin Motive Edici İletişimi
Uygulama: “Takdir Etmeyi Öğreniyorum”
DEĞERLENDİRME VE KAPANIŞ
Alışkanlıkları Değiştirmek ve Sürekli Gelişmek
Sontest
Öntest – Sontest Sorularının Yanıtlanması ve Gelişimin Değerlendirilmesi
Eğitim Programı Değerlendirme ve Katılım Belgelerinin Dağıtımı
Yöneticilikte başarılarını artırmak isteyen tüm yöneticiler ve yönetici adayları.
Eğitim programının bir grup için süresi 14 saattir (2 gün).
Eğitim programlarından en iyi sonucun elde edilebilmesi için bir grupta ideal katılımcı sayısı 15 olarak belirlenmiştir.
Eğitim programının sonunda katılımcılara konuyla ilgili bilgiler içeren birer “ KİTAP”ve “KATILIM BELGESİ”verilecektir.
Ayşe Demirbaş
“Kuruma Özel ( In – House ) Eğitimler” in ayrıntılı içerikleri ve süreleri, kurum içi hedef katılımcı gruba yönelik yapılan ihtiyaç analizi doğrultusunda belirlenmektedir.
Katılımcı grubun ihtiyaçlarını belirlemek ya da belirlenen ihtiyacı karşılayacak en uygun eğitim programlarını birlikte oluşturmak için lütfen merkezimizle iletişime geçiniz.
TOYOTA - 4