Tasarım Odaklı Düşünerek Öğrenme Ortamı Tasarlama Atölyesi

 

Bilgi Talep Et

Tasarım Odaklı Öğrenme Ortamı Tasarlama Atölyesi

 

İç Eğitmenler İçin İleri Seviye 

 

Programın İş Sonuçlarına Faydaları:

 

Yetkin çalışanlara duyulan ihtiyaç oranının %100’e dayandığı günümüzde, üretim sektörünün 20. yüzyılda tüm dünyada yükselmesine benzer biçimde, eğitim de 21. yüzyılın en geniş sektörü olacak, “Eğitmenlik” ise en değerli yetkinlik. Ancak her işte olduğu gibi elbette eğitmenlik de yeni çağın ve yeni neslin ihtiyaçları doğrultusunda ve hakkı verilerek yapıldığında değer kazanır.

 

“Sıradan eğitmen anlatır. İyi eğitmen açıklar. Yetenekli eğitmen yapar ve gösterir.

Büyük eğitmen esin kaynağı olur.”

William Arthur Ward

 

“Eğitim, gerçeklerin öğretilmesi değildir. Düşünmek için aklın eğitilmesidir.”

Albert Einstein

 

“İnsanlara yapılabilecek en büyük iyilik, onlara akıllarını kullanmayı öğretmektir.”

Molière

 

“Zevkle öğrendiğimizi hiçbir zaman unutamayız.”

Alfred Mercier

 

Biz de bu programla, beynimizin farklı düşünme biçimleri ile ikiz çalışma sistemini, tasarım odaklı düşünme ve iterative tasarım tekniklerini kullanarak, mesajlarımızın içeriklerini, akışını ve öğrenme yöntemlerini daha etkili bir hale getirebilmemizi sağlamak üzere, “Beceri” geliştirmeye yönelik hazırladık.

 

Bu program sonunda;

 

* Etkili bir öğrenme ortamı tasarlamak için gereken 6 adımı benimseyerek ve bu adımlara uygun hareket ederek daha etkili öğrenme ortamları tasarlayabileceğiz,

 

* Beynimizin çalışma ve farklı düşünme biçimlerini, farklı tarzda algılayan ve düşünen katılımcıları, ve hatta kendimizi daha iyi tanıyacak, farklı algılama ve öğrenme tarzlarına hitap eden daha etkili mesaj tasarım yapabileceğiz,

 

* Katılımcıların aktif olmasının öneminin farkındalığıyla eğitim programlarımızda, tasarım odaklı düşünme ve iterative tasarım yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanarak katılımcıların aktif olduğu çeşitli ve çağdaş öğrenme yöntem ve tekniklerini uygulayabileceğiz,

 

* Kendimizi daha iyi tanıyacağız, özgüvenimiz ve daha etkili bir eğitmen olma konusunda motivasyonumuz artacak,

 

* Ve önceki uygulamalarımız hakkında özdeğerlendirme yaparak, artı değer yaratacak biçimde kendimizi ve eğitim programlarımızı sürekli geliştirmek yönünde olumlu tutum geliştirebileceğiz.

 

Neler Paylaşacağız?

 

AÇILIŞ

 

Tanışma, Ön değerlendirme ve Takım Kurma Oyunu

 

EĞİTİM ŞART! AMA NASIL EĞİTİM?

 

Dünya Nereye Gidiyor ve Gelecekte Bizi Neler Bekliyor?

Proaktif Yaklaşımla Geleceğe Hazırlanmak

Eğitim Neden Günümüzde Daha Önemli?

Kurumlarda Eğitimden Beklentiler

Kurumlarda Eğitim Ne Zaman Yarar Sağlamaz?

Kurumlarda Eğitimin Başarılı Olması İçin…

Eğitim Sistemli Bir Süreçtir!

Biz Ne Yapmalıyız?

 

KATILIMCI VE TASARIM ODAKLI DÜŞÜNEREK

İZ BIRAKAN EĞİTİM PROGRAMLARI TASARLAMAK

 

Etkili Bir Öğrenme Ortamı Tasarlamak İçin…

Beynimiz, Farklı Düşünme Stilleri ve Tasarım Odaklı Düşünmek

Beynimiz Nasıl Çalışır?

Test:Kişiliklerimiz Düşünce Tarzımızı Nasıl Etkiler?

Problemlere Yaklaşım Biçimimiz

Kalıplarla Düşünmek Ne Demek?

Takım Halinde Uygulama:Farklı Katılımcı Profillerinin Düşünme Stillerini ve İhtiyaçlarını Anlamak / Empati

Öğrenme Sürecini Anlamak

Yetişkinler Nasıl Öğrenir?

Y ve Z Kuşaklarının Farkı Ne?

Beynin Katmanları ve Bütünsel Çalışması Ne Demek?

Test:Alışkanlıkları Değiştirmek Kolay mı?

Kalıpları Aşarak Düşünmeyi Öğrenmek

Genç Beyinler Neden Daha Esnektir?

Her Şey Hayal Etmekle Başlar

Salvador Dali Gibi Düşünmek

Uygulamalar:Düşünmede Akıcılık

Uygulamalar:Düşünmede Esneklik

Picasso ve Velazquez’den Öğrenmek

Karmaşanın İçindekini Görebilmek

Uygulamalar:Parçalar Arasında İlişki Kurabilmek

Tasarım Odaklı Düşünmek ve İterative Tasarım Nedir? Nasıl Yapılır?

 

YETİŞKİNLERE YÖNELİK İNTERAKTİF ÖĞRENME ORTAMI TASARLAMAK

 

Caffarella’nın İnteraktif Modeli

AIDAS Nedir? Nasıl Tasarlanır?

Öğrenmeye Yönelik İçsel Motivasyonu Artırmanın Yolları

Test:Odaklanma Sürem Ne Kadar?

Yetişkinlerde Dikkat ve Odaklanma Süresi Ne Kadardır? Uzatılabilir mi?

Dikkat Çekici Öğrenme Ortamı için...

İhtiyaca Uygun Tasarlamazsak Ne Olur?: Eğitim İhtiyacı ve Öğrenme Hedefi İlişkisi

Nerede Olduğumuzu ve Nereye Gideceğimizi Bilmezsek...: Problemi ve İhtiyaçları Belirlemek

Bloom’ un Taksonomisi

Ölçemezsen Yönetemezsin! Doğru Ölçebilmek İçin, Öğrenme Hedefini Doğru Tanımlamak Gerek

Takım Halinde Fikir Üretme ve Uygulama:Öğrenme Hedeflerinin Tanımlanması

Kaynak Tarama ve İçerik Ana Hatları Oluşturma

İçerik, Akış ve Mesaj Tasarımı

Uygulamalar:Fikir Üretme Teknikleri

Test:Varsayımlar

Algılamada Karşımıza Çıkabilecek Tuzaklar

Takım Halinde Uygulama:Ne Kadar İyi Bir Mesaj Tasarımcısıyız?

Takım Halinde Fikir Üretme ve Uygulama:Mesajın İçeriğinin Tasarlanması ve Akışın Yapılandırılması

İşbaşı, İş dışında ve Yeni İletişim Teknolojileri ile Öğrenme Yöntem ve Teknikleri

Öğrenme Ortamına ve Sürecine Isındırma / Buz Kırma

Katılımcıları Öğrenme Sürecine Aktif Katma Yöntemleri (Beyin Fırtınası, Soru Yanıt, Grup Çalışması, Rol Oynama, Örnek Olay Çözümleme…)

Gerçekle Bağ Kurmak ve Hikayeleştirme

Oyun ve Oyunlaştırma

Nerede, Hangisini, Nasıl Kullanmalı?

Takım Halinde Fikir Üretme ve Uygulama:Öğrenme Hedefine Uygun Yöntem Tasarımı

Prototip Oluşturmak

Uygulamada Karşılaşabileceğimiz Tuzaklar ve Üstesinden Gelme Yolları

 

UYGULAMALAR

 

Takım Halinde Fikir Üretme, Karar Verme ve Uygulama:Öğrenme Ortamı Tasarımı Atölye Çalışması ( Katılımcılara verilecek bir konu doğrultusunda farklı bakış açılarından, farklı öğrenme yöntemlerini kullanarak tasarım yapmaları ve diğer takımlara test uygulama yapmaları sağlanacaktır)

 

 Katılımcıların Uygulamaları, Videoya Kaydedilmesi ve Değerlendirmeler

 

DEĞERLENDİRMELER VE KAPANIŞ

 

Sontest

Öntest – Sontest Sorularının Yanıtlanması ve Gelişimin Değerlendirilmesi

Eğitim Programı Değerlendirme ve Katılım Belgelerinin Dağıtımı

 

Kimler Katılmalı

 

Yetişkinlere yönelik öğrenme ortamı tasarlayan herkes.

 
Eğitimin Süresi, Katılımcı Sayısı ve Eğitim Materyalleri:
 
Eğitim programının bir grup için süresi 14 saattir (2 gün). 
 
Programdan en iyi sonucun elde edilebilmesi için bir grupta ideal katılımcı sayısı 15 olarak belirlenmiştir. 
 
Programın sonunda katılımcılara konuyla ilgili bilgiler içeren birer “KİTAP” ve “KATILIM BELGESİ” verilecektir.
 
Kuruma Özel Eğitimler İçin Önemli !

 

“Kuruma Özel ( In – House ) Eğitimler” in ayrıntılı içerikleri ve süreleri, kurum içi hedef katılımcı gruba yönelik yapılan ihtiyaç analizi doğrultusunda belirlenmektedir. 

 

Katılımcı grubun ihtiyaçlarını belirlemek ya da belirlenen ihtiyacı karşılayacak en uygun eğitim programlarını birlikte oluşturmak için lütfen merkezimizle iletişime geçiniz.