ZOR İNSANLARLA İLETİŞİM VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ

 

Bilgi Talep Et

 

Programın İş Sonuçlarına Faydaları:

 

İletişim, yaşamamızın her anının vazgeçilmez bir ögesidir. 21. yüzyıl iş dünyasında da yapılan iş ne olursa olsun bireylerin başarılarını belirleyen en temel beceridir iletişim.

 

Ve artık hangi görev için olursa olsun bir kurumda çalışan ve/veya çalışacak olan bireylerde aranan birinci sıradaki yetkinliktir. Ancak farklı kişilik profillerine ve farklı iletişim ihtiyaçlarına sahip insanlarla iletişim kurabilme esnekliğine sahip olabilmek pek de kolay değildir.

 

Biz de bu programı, kendimizle ve çevremizdeki farklı kişilik profillerine sahip insanlarla zor ve çatışmalı durumlarda etkili iletişimler kurabilmek, böylelikle “Kazan – Kazan”a dayalı etkin çözümler üretebilmek için gereken yetkinliklerimizi geliştirmeyi amaçlayarak hazırladık.

 

Bu program sonunda;

 

İletişimin başarı ve profesyonellik ile ilişkisi üzerine yapılan araştırma sonuçlarından etkilenerek iletişim yetkinliğimizi geliştirme yönünde olumlu tutum geliştireceğiz,

 

Kendimizi ve takım arkadaşlarımızı daha iyi tanıma ve özdeğerlendirme yapma olanağı bulacak, kendimize, diğer insanlara ve hatta hayata karşı bakış açımızı olumlu yönde değiştireceğiz,

 

Kendimizi daha değerli hissedeceğiz, özgüvenimiz artacak; diğer insanlara da daha fazla değer vermeye başlayacağız,

 

İletişime geçtiğimiz farklı sosyal stillere sahip insanları ve iletişim ihtiyaçlarını doğru anlama, onlarla empati kurma, bu amaçla etkili soru sorma, dinleme ve kendimizi daha iyi ifade etme becerilerimizi geliştireceğiz,

 

İlişkilerimizde daha olumlu ve daha esnek yaklaşım geliştireceğiz,

 

Zor insanlarla ve zor durumlarla iletişim süreçlerinde olumsuz duygularımızı yönetme becerileri kazanacağız,

 

Yaşadığımız iletişim süreçleri hakkında özdeğerlendirme yaparak kendimizi geliştirme yönünde olumlu tutum geliştireceğiz.

 

Neler Paylaşacağız?

 

AÇILIŞ

 

ZOR İNSANLARI VE FARKLILIKLARI ANLAMAK

 

Zor Durumlardan ve Zor İnsanlardan Neleri Kast Ediyoruz?

Neden Zor Gelir?

Kaliteli İnsan Olmak Ne Demektir?

Başarı ve Gereklilikleri

Profesyonellik Nedir? Kaliteli Profesyonellerden Neler Beklenir?

İletişim ve İnsan İlişkilerinin Başarıyla ve Kaliteli Profesyonellikle Nasıl Bir İlişkisi Var?

Örnek Olay:İnsan Davranışlarının Karmaşıklığı

Kişiliklerimiz Düşünce ve Davranış Tarzımızı Nasıl Etkiler?

Kişilik ve Bileşenleri

Zekanın Türleri ve Duygusal Zekanın Davranışlar ve Başarı Üzerindeki Etkisi

Beynimiz Nasıl Çalışır?

“Kişilik Profili” - Kendimizi Tanıyalım

Objektif Özdeğerlendirme ve Özgüven

Hepimiz Farklıyız: İnsanların Renkleri - Farklı Sosyal Stillerin İletişim Biçimleri

Farklılıkları Kabul Edelim

Video:Farklılıkların Gücü...

 

ZOR DURUMLARDA KENDİMİZİ YÖNETMEK

 

Video:Yeni Arabam

Test:Öfkelenince Ben…

Zor Durumlarda Beynimiz ve Bedenimiz Nasıl Çalışır?

Neden Öfkeleniriz? Neden İçe Atarız?

Duygusal Uyanıklıkla Yaklaşım Geliştirmek

İletişim Çatışmalarına Neden Kalıp Düşüncelerimiz

Örnek Olay:Kişiselleştirme

Proaktif Yaklaşımla Kendimizi Yönetme Sorumluluğunu Almak

Öfke ile Başa Çıkabilmek için Kişisel Kontrol Stratejisi: Amigdalayı Yönetmek!

4 Düşün, 1 Söyle

 

EMPATİ İLE ÇATIŞMALARI YÖNETMEK

 

Hayattaki En Temel Amacımız ve İhtiyaçlar

Kendimizin ve Birbirimizin İhtiyaçlarını ve Duygularını Anlamak

İnsanların İhtiyaçlarını ve Stres Altındaki Davranışlarını Anlamak Ne Kazandırır?

Kendimizin ve Birbirimizin İhtiyaçlarını Karşılamazsak Ne olur?

Çatışma Nedir ve Neden Çatışma Yaşarız?

Empati Gerçekten Nedir?

Kiminle Nasıl Bir İletişim?

Problemler Üzerinde Değil Çözümler Üzerinde Durmak

Çatışma Yönetiminde Farklı Yaklaşımlar ve Kazan – Kazan Yaklaşımı

Kelimelerin Gücü

Çatışmaya Yol Açan “Yasak Sözcükler”

“Şiddetsiz” İletişim

İnsanların Duymaktan En Çok Hoşlandıkları Kelimeler

Zor İnsanları Dahi Olumlu Etkileyen “Sihirli Sözcükler”

Örnek Olaylar ve Uygulamalar

Alışkanlıkları Değiştirmek ve Sürekli Gelişmek

 

Değerlendirme ve Kapanış

 

Kimler Katılmalı?

 

İlişkilerini daha etkili yönetmek isteyen herkes

 

Eğitimin Süresi, Katılımcı Dökümanı ve Eğitim Materyalleri:

 

Eğitim programının bir grup için süresi 14 saattir (2 gün). 

 

Eğitim programlarından en iyi sonucun elde edilebilmesi için bir grupta ideal katılımcı sayısı 15 olarak belirlenmiştir.

 

Eğitim programının sonunda katılımcılara konuyla ilgili bilgiler içeren birer “KİTAP”ve “KATILIM BELGESİ”verilecektir.

 

Eğitmenler:

 

Ayşe Demirbaş

 

Kuruma Özel Eğitimleri İçin Önemli !

 

“Kuruma Özel ( In – House ) Eğitimler” in ayrıntılı içerikleri ve süreleri, kurum içi hedef katılımcı gruba yönelik yapılan ihtiyaç analizi doğrultusunda belirlenmektedir. 

 

Katılımcı grubun ihtiyaçlarını belirlemek ya da belirlenen ihtiyacı karşılayacak en uygun eğitim programlarını birlikte oluşturmak için lütfen merkezimizle iletişime geçiniz.