Lider Yöneticilik Becerilerimi Geliştiriyorum

 

Bilgi Talep Et

 
Programın İş Sonuçlarına Faydaları
 
 

Kurumlarda en önemli ögenin “İnsan” olduğunun farkına varılmasıyla birlikte, yöneticilerin de beklenen performansı yakalamak ve sürekliliği sağlamak için;

* Ekiplerini gönüllülükle kurumsal hedeflere ulaşma yönünde çaba göstermeleri için harekete geçirmek,

* Yetkinliklerini artırmak, yenilikleri benimsetmek ve gelişmeye motive etmek,

* Motivasyonlarını yüksek tutarak iş doyumlarını sağlamak,

* Aralarında takım ruhu geliştirip yaşadıkları çatışmaları çözmek konularında çaba göstermeleri gerektiği üzerinde durulmaktadır.

 

Bu program da;

 

* Odak noktasında “İnsan” ın olduğu, kurum içi ve dışı “İnsan Odaklı” bir kültür ve hizmet anlayışı oluşturmamıza katkı sağlamayı,

* Bu doğrultuda, kaliteli profesyonelliğin gerektirdiği olumlu tutum ve davranışlarımızı geliştirmeyi,

* Kurumsal hedefler doğrultusunda, birlikte yol alan yöneticilere, lider yöneticilik yetkinliklerini etkileşimli ve uygulamalı bir ortamda kazandırmayı,

* Bireysel gelişimlerine olduğu kadar aralarındaki takım ruhunun ve ilişkilerin gelişimine de destek olmayı amaçlayarak hazırlanmış bütünsel bir programdır.

 

Bu program sonunda katılımcılarımızla birlikte;

 

* Hızla değişen yaşam ve iş dünyası koşullarında geleceğin şirketleri hakkında bilgi sahibi olarak kendi rolümüzü yeniden yapılandıracağız,

* VUCA ortamını tanıyacak ve VUCA Liderliğinin gerekliliklerini paylaşacağız,

* Proaktif yaklaşımın gerekliliklerini tanıyacak, diğer davranış modellerinden farklarını ayırt edebilecek ve uygulamalarla proaktif davranış sergileme becerilerimizi geliştirebileceğiz,

* Profesyonellik ve “İnsan Odaklı” hizmet üretmenin temel ilkeleri konusunda bütünsel bir bakış açısı ve kişisel olarak da değer üretme konusunda olumlu tutum geliştireceğiz,

* Yöneticiler olarak, kurum kültürünün belirleyicileri olduğumuz ve “Model Olma” sorumluluğumuz konusundaki farkındalığımızı artırarak, üzerimize düşen rolleri birlikte tanımlayacağız,

* Kendimizi ve takım arkadaşlarımızı daha iyi tanıma ve özdeğerlendirme yapma olanağı bulacak, kendimize, takım arkadaşlarımıza, kurumumuza ve hayata karşı bakış açımızı olumlu yönde geliştireceğiz,

* Kendimizi daha değerli hissedeceğiz, özgüvenimiz artacak; takım arkadaşlarımıza ve kurumumuza daha fazla değer vermeye ve daha fazla güvenmeye başlayacağız,

* İletişime geçtiğimiz farklı sosyal stillere sahip insanları ve iletişim ihtiyaçlarını doğru anlama, onlarla empati kurma, bu amaçla etkili soru sorma, dinleme ve kendimizi daha iyi ifade etme becerilerimizi geliştireceğiz,

* İlişkilerimizde daha olumlu ve daha esnek yaklaşım geliştireceğiz,

* Farklı liderlik yaklaşımları hakkında bütünsel bir bakış açısı geliştirecek, liderlik ettiğimiz ekip üyelerimizin ihtiyaçlarına uygun liderlik tarzı sergileme becerilerimizi geliştireceğiz,

* Zor durumlarda hem kendi stresimizi, öfkemizi ve motivasyonumuzu, hem de ekip üyelerimizin motivasyonunu etkili yönetme becerileri kazanacağız,

* Ve çalışan bağlılığı yaratmayı sağlayacak altın önerilere ulaşabileceğiz.

 

Neler Paylaşacağız?
 
 

1. MODÜL

 

AÇILIŞ

 

Tanışma ve Öntest

 

DEĞİŞİM VE VUCA LİDERLİĞİ

 

Asimov’dan Ders Almak: Geleceği Öngörmek

Artık Hiçbir Şey Eskisi Gibi Olmayacak!

Geleceğin Kurumları ve Bu Kurumlarda Hizmet Anlayışı Nasıl Olacak?

Artık İstikrar Diye Bir Şey Var mı?: VUCA

Hayatta Kalmak İçin Başarılması Gereken 3 Temel Kriter

Tercih Edilen Olmak İçin Değer Yaratmak

21. Yüzyıl Yönetim Anlayışında Neler Öne Çıktı?

VUCA Liderliği

Neden İnsan / Toplum Odaklı Kurum Kültürü? İnsan / Toplum Odaklı Şirket Nasıl Olur?

Hizmetkar Liderlik de Nereden Çıktı ve Neye Hizmet Eder?

Yarına Kimler Kalacak?: Gelecekte de Varlığımızı Sürdürebilmek İçin Gerekli Yetkinlikler

İnsanlar DGÇG Bekler (Değer Görmek, Güvenmek, Çözüm, Güleryüz)

Kişisel Olarak Değer Üretmenin Önemi

Danışman, Problem Çözücü ve Profesyonel Ortak Olmak

Proaktif Yaklaşımla Sorumluluk Almak

Lider Yöneticinin Farkı: Model Olmak 

 

2. MODÜL

 

YÖN BİRLİĞİNE SAHİP BİR KURUM OLMAK İÇİN...

 

Kurum Kültürü ve Kişilik İlişkisi

Gelişmişlik Düzeylerine Göre Kurumlar

Problem Çözme Yaklaşımı ve Kültür İlişkisi

Az Gelişmiş Kurumlarda Gözlenen Kalitesiz Davranışlar

Örnek Olay: Beş Maymun Hikayesi

Hızlı Değişim Ortamına Ayak Uyduracak Kültür Nasıl Olmalıdır?

Değişim Liderden Başlar: En Büyük Liderler

Lideri Lider Yapan 4 Temel Fark Nedir? 

Liderlerin Kişilik Özellikleri

Örnek Olay: Yönetim Sanatı 

Yönetememe Hastalığının Belirtileri – Yöneticilerin Sık Yaptıkları Hatalar ve Kaçınma Yolları

Yönetici Yetkinlikleri

Kendini Yönetmek

Takımını Yönetmek

İşi Yönetmek

Birlikte Çalışmayı, İşbirliğini Yönetmek

Çağdaş Yöneticilerden Beklenen 2 Temel Yetkinlik: Problem Çözmek ve Adam Yetiştirmek

Liderlik Yaklaşımları ve 21. Yüzyılda Liderlik Anlayışı

Yön Birliği Oluşturmuş Kurum Olmak İçin...

Test: “Takımınızın Rekabet Gücü Ne Düzeyde?”

Değişmeliyiz Ama Nasıl?

Nereye Gideceğimizi Bilmezsek Bizi Oraya Hiçbir Şey Götüremez

Uygulama: 2025 Yılında Şirketim

Değişim Sürecinde Dikkate Alınması Gereken Konular

Değişime Kimler Engel Olur?

Engeller Nasıl Aşılır?

Değişimin İstikameti: Önce Birey, Sonra Takım, Sonra Kurum

Değişime Dirençleri Yönetmek İçin...

Test: Değişim Zor mudur?

İnsan Yönetmeye Hazır mısınız?

 

3. MODÜL

 

KENDİMİZİ TANIMAK VE FARKLI İNSAN PROFİLLERİNİ ANLAMAK

 

İletişim ve İnsan İlişkilerinin Başarıyla Nasıl Bir İlişkisi Var?

Yönetimde İletişim Neden Önemlidir?

Kaliteli İnsan Olmak Ne Demektir?

Kişisel Bütünlük ve Güvenin Önemi

İnsan Nasıl Bir Varlıktır? Kişiliklerimiz Düşünce Tarzımızı Nasıl Etkiler?

“Biz” Bilinci

Test: “Kişilik Profili” - Kendimizi Tanıyalım 

Objektif Özdeğerlendirme ve Özgüven

Hepimiz Farklıyız: İnsanların Renkleri - Farklı Sosyal Stillerin İletişim Biçimleri

İnsanlara ve Katkılarına Değer Vermek

Proaktif Yaklaşımla Kendimizi Yönetme Sorumluluğunu Almak

Çalışanlarımızın İhtiyaçlarını ve Stres Altındaki Davranışlarını Tanımak Ne Kazandırır?

Uygulama: Farklı Kişilik Profillerinin İhtiyaçlarını Anlamak

Hangi Çalışana Nasıl Bir Liderlik?

Uygulamalar: Farklı Kişilik Profillerinin İhtiyaçlarına Uygun Liderlik

 

4. MODÜL

 

TAKIMIMIZI VE İŞ BİRLİĞİNİ YÖNETMEK

 

Neden Takım Çalışması?

Formanın Önündeki İsim…

Takım Olmak Demek...

“Etkin Takımlar...”- Performansı Yüksek Takımların Özellikleri

Takımınızın Rekabet Gücü Ne Düzeyde? Nasıl İyileştirebiliriz?

Takım Kurma Aşamaları ve Her Aşamada Takım Liderinin Sorumlulukları

Yetiştiren ve Geliştiren Lider

Takım Üyelerinin Performansının Yönetimi

Liderlik Profilim

Durumsal Liderlik ve Üyelerin Yetkinlik ve Motivasyon Düzeylerine Göre Etkili Lider Davranışları: Ne Zaman Delegasyon, Ne Zaman Koçluk, Ne Zaman Eğiticilik

Takım Üyeleri ve Takımlar Arası İş birliğini Artırmak İçin Yöntem ve Araçlar

Örnek Olaylar ve Uygulamalar

 

5. MODÜL

 

İLETİŞİM YOLUYLA DEĞER ÜRETMEK

 

Görünüşünüz İç Dünyanızın Yansımasıdır: İlk İzlenim, Dış Görünüş ve Kişisel Bakım

Beden Dilinin Önemi ve Özellikleri

Olumsuz Duyguları Taşımamak

Bir Tatlı Gülümseme…

Karşımızdaki Kişiyi Etki Alanımıza Almak, Güven Kazanmak 

Önce Davranışların Arka Planını Anla!

Soru Sorma Amaçları ve Teknikleri

Etkili Dinleme Süreci: Odaklan- Yansıt – Özetle

Kendimizi Nasıl İyi İfade Edebiliriz? Ne Söylediğimiz mi Nasıl Söylediğimiz mi?

Değer Üretecek Öneriler Sunmak

Örnek Olaylar ve Uygulamalar

 

6. MODÜL

 

ZAMANIMIZI YÖNETMEK

 

Zamanı Yönetmek Demek, Yaşamımızı Yönetmek Demek...

Test: Yaşamınızı Yönetmede Ne Kadar Başarılısınız?

Özdeğerlendirme: “Zamanı Etkili Kullanmada Ne Kadar Başarılısınız?”

Yaşamımızdaki Zaman Tuzakları ve Baş Etme Teknikleri

Zamanımızı / Kendimizi Yönetmeye Nereden Başlamalıyız?

Çok Çalışmak mı? Etkin / Değer Yaratan Çalışmak mı?

 

HEDEF BELİRLEMEK VE SONUÇ ODAKLI YAKLAŞIM

 

Nereye Gideceğimizi Bilmezsek Bizi Oraya Hiçbir şey Götüremez

SMART Hedef Belirlemek

Öncelikleri ve Kaynakları Doğru Belirlemek

Takım Halinde Uygulama: Birlikte Hedeflerimizi, Önceliklerimizi ve Gerekli Kaynakları Belirleyelim - Çölde Yaşam Savaşı

 

7. MODÜL

 

ÖNEMLİ İŞLERE ÖNCELİK VEREREK PLANLAMA YAPMAK

 

Planlama ve Önemi

Planlama Türleri

PUKÖ Çevrimi ve Planlamanın Adımları

PERT Analizi ve GANTT Şeması

Önceliklerimizi Nasıl Belirlemeliyiz?: Acil İş mi, Önemli İş mi?

Kişisel Enerjimizin Yüksek Olduğu Zamanların Farkına Varmak

Takım Halinde Uygulama: “Kişisel Ajandamı / Takımımın Ajandasını Planlıyorum...”

Takip ve Sonuçlandırma: Hedef Odaklı Çalışmak, Planlanan İşlerin Sonuçlarını Değerlendirmek ve İyileştirme Yapmak

Zaman Tasarrufu Sağlayan Araçlardan Yararlanmak ve Alışkanlıkları Değiştirmek

Takım Oyunu: “Yeni Ürün Tasarımı”: Zaman Baskısı Altında Performans Gösterebilmek

Zaman Yönetiminde ve Takım Çalışmasında Toplantıların Yeri ve Önemi

Verimsiz Toplantılar Nelere Yol Açar?

Toplantılardan En Yüksek Yararın Sağlanması İçin Yapılması Gerekenler

 

GÖREV VERME VE DURUMSAL LİDERLİK

 

Test: “Liderlik Profilim”

Durumsal Liderlik ve Üyelerin Yetkinlik ve Motivasyon Düzeylerine Göre Etkili Lider Davranışları

Örnek Olay Çözümlemeleri: Hangi Çalışana, Ne Zaman, Nasıl Bir Liderlik?

 

8. MODÜL

 

PROBLEMLİ DURUMLARIN YÖNETİMİ

 

Neler Problemdir? Neler Değildir?

Problemlere ve Müşteri Şikayetlerine Bakış Açımız

Düşünmek Ne Demek? Problem Çözerken Farklı Düşünme Biçimleri Kullanmak

Kalıp Düşünceler ve Etkileri

Durum Üzerinde Çekişmemek ve İnsanları Problemlerden Ayrı Tutmak

Kişiselleştirme! Soruna Değil, Çözüme Odaklan!

Problem Çözerken Hangi Adımları İzlemeli?

Kül Yutmamak ve Basit Düşünmek

Teyit Etme Tuzağı

Ortak Kazanç İçin Ortak Seçenekler Üretmek

Karar Vermek ve Kararın İçine Eylemi Dahil Etmek

Kurumlarda Problemleri Çözebilmek ve Şikayetleri Etkin Yönetebilmek İçin Gerekenler

Örnek Olaylar ve Uygulamalar

 

9. MODÜL

 

STRESLİ DURUMLARDA DUYGULARIMIZI YÖNETMEK

 

Özdeğerlendirme: Zor Durumlarda Ben…

Zor Durumlarda Beynimiz ve Bedenimiz Nasıl Çalışır? Neden Öfkeleniriz? Neden İçe Atarız?

Stresin Faydası Var mıdır? Ne Zaman Tehlikelidir?

Stresi Etkili Yönetmek İçin Dört Aşamalı Reçete…

Kişiliğim, Stres Eğilimimi Nasıl Etkiliyor?

Stres Düzeyimi Artıran Olumsuz Hayalim...

Duygusal Uyanıklık Nedir? Nasıl Başarılabilir?

Beynimizi Yönetmek Mümkün mü?: Amigdalayı Yönetmek!

Olumsuz Duygularla Başa Çıkabilmek için Kişisel Kontrol Stratejileri

Davranışını Değiştirmek İçin Düşünceni Değiştir

Zor Durumlarda Empatik İletişim ve “Şiddetsiz iletişim” Dilinin 4 adımını başarmak

Çatışmaya Yol Açan “Yasak Sözcükler”

Zor İnsanları Dahi Olumlu Etkileyen “Sihirli Sözcükler”

Video: En Zor Durumda Bile Empatik İletişim Kurabilmek

Değişime Uyum Sağlamak ve Esneklik

 

10. MODÜL

 

YENİ NESİL MOTİVASYON, GELİŞTİREN GERİBİLDİRİM VE ÇALIŞAN BAĞLILIĞI

 

Motivasyon Nedir? Nasıl Motive Edilir? Motivasyon Nasıl Kırılır?

Çalışan Bağlılığını Sağlayan Nedir?

Çalışanlar Neden ve Neyi Terk Eder?

Motivasyon 3.0 da Nereden Çıktı?

Beni Neler Motive Eder? İç Motivasyonumuzu Artırmak İçin…

Kendimizi Motive Etmek...

Pozitif Psikoloji Yaklaşımının Araştırma Sonuçları ve Önerileri

Dayanıklılık Nedir? Dayanıklılığımızı Artırmak İçin…

Motivasyonu ve Bağlılığı Artırmaya Yönelik Araçlardan Etkin Yararlanma Yolları

Neden Performans Değerlendiririz?

Performans Değerlendirmede Karşılaşılabilecek Problemler ve Üstesinden Gelebilmek

Geribildirimin Motivasyonda Önemi

Test: Jo – Harry Penceresi

Uygulama: Birbirimizi Nasıl Algılıyoruz?

Geribildirim mi, Yergi mi? - Geribildirim Vermek ve Almak

Çevremizi Motive Etmek ve Motive Edici İletişim

İnsanların Duymaktan En Çok Hoşlandıkları Kelimeler

Video: Liderin Motive Edici İletişimi

Örnek Uygulamalar: Geliştiren Geribildirim Verme Uygulamaları

Uygulama: Takdir Etmeyi Öğreniyorum…

 

DEĞERLENDİRME VE KAPANIŞ

 

Alışkanlıkları Değiştirmek ve Sürekli Gelişmek

Sontest / Öntest – Sontest Sorularının Yanıtlanması ve Gelişimin Değerlendirilmesi

Eğitim Programı Değerlendirme ve Katılım Belgelerinin Dağıtımı

 
Kimler Katılmalı?
 
 
Yöneticiliğe yeni adım atanlar, yönetici adayları ve yönetici olarak kariyer yapmak, lider yöneticilik becerilerini geliştirmek isteyen herkes.
 
 
Eğitim Süresi, Katılımcı Sayısı ve Eğitim Materyalleri
 
 
Her modül 1 gün olmak üzere, Toplam 10 gündür. Kurum içi programlarda süre, ihtiyaca göre seçilecek modüller bir araya getirilerek süre belirlenir.
 
Programdan en iyi sonucun elde edilebilmesi için bir grupta ideal katılımcı sayısı 15 olarak belirlenmiştir. 
 
Programın sonunda katılımcılara konuyla ilgili bilgiler içeren birer “KİTAP” ve “KATILIM BELGESİ” verilecektir.
 
 
Eğitmenler
 
 
Ayşe Demirbaş, Serdar Tan, Birgül Sarıoğlu, Nazlı Eda Yavuz (Paylaşımlı ve/veya dönüşümlü olarak katılmaktadırlar).
 
 
Kuruma Özel Eğitimler İçin Önemli
 
 
“Kuruma Özel ( In – House ) Eğitimler” in ayrıntılı içerikleri ve süreleri, kurum içi hedef katılımcı gruba yönelik yapılan ihtiyaç analizi doğrultusunda belirlenmektedir. 
 
Katılımcı grubun ihtiyaçlarını belirlemek ya da belirlenen ihtiyacı karşılayacak en uygun eğitim programlarını birlikte oluşturmak için lütfen merkezimizle iletişime geçiniz.
                

TOYOTA - 5