Yetkinlik Geliştirme Hizmetimiz

 

Yetkinlik Geliştirme Hizmetimiz. www.poet.com.tr

 

Yetkinlik Geliştirme Hizmetimizin Temel Amacı

 

POET, herhangi bir FİRMA’nın yöneticilerine ve/veya çalışanlarına yönelik bir eğitim programı gerçekleştireceği zaman, sadece eğitimi vermekle yetinmez, bu hizmetini bir proje yönetimi ve süreç yönetimi yaklaşımıyla ele alarak bu çerçevede yönetir. Çünkü, gerçekleştirdiği eğitim hizmetinin tamı tamına amacına uygun olarak gerçekleşmesini ve bir değer yaratmasını hedefler.

 

Bu yaklaşımla söz konusu projenin amacı, POET tarafından, FİRMA yöneticilerinin ve/veya çalışanlarının, “Yetkinliklerinin Geliştirilmesi” konusunda ölçme- değerlendirme ve eğitim hizmetlerinin gerçekleştirilmesi yoluyla performanslarına ivme kazandırmaktır.

 

Yetkinlik Geliştirme Hizmetimizin Kapsamı

 

Söz konusu projede POET ve POET’in uygun göreceği üçüncü kişilerden oluşan bir ekip, FİRMA yöneticilerine ve/veya çalışanlarına yönelik olarak, aşağıdaki faaliyetleri gerçekleştirir:

 

Analiz:

POET, FİRMA’nın eğitim alacak personelinin iş tanımlarını ve sahip olmaları beklenen temel, fonksiyonel ve yönetsel yetkinliklerini, varsa performans değerlendirme ve eğitim ihtiyaç analizi sonuçlarını gözden geçirir. Bu süreçte POET, FİRMA İnsan Kaynakları - Eğitim Departmanı ile işbirliği içerisinde çalışır; POET, FİRMA’yı ziyaret ederek hedef katılımcı grubu yerinde gözlem yapar; FİRMA kültürüne ve uygulanabilirliğine bağlı olarak belirlenecek şekilde anket yöntemi ile hedef grubun yöneticilerinin görüşlerini alır ve ayrıca gerektiğinde mülakat ve doküman inceleme yöntemlerini kullanır.

 

Davranışsal Amaçların Belirlenmesi:

POET, görevleri bazında ve yapılan analiz çalışmasına bağlı olarak, eğitim alacak personele kazandırılması gereken bilgi, beceri, tutum ve davranışları tanımlar. Bu adımda da POET, FİRMA İnsan Kaynakları - Eğitim Departmanı ile işbirliği içerisinde çalışır ve mülakat, doküman inceleme ve atölye çalışması yöntemlerini kullanır. Bu adımda ayrıca katılımcı başarısını ve projenin başarısını değerlendirecek performans kriterleri de FİRMA ile birlikte belirlenir.

 

Programların Tasarlanması ve Eğitim Takviminin Hazırlanması:

POET Kazandırılması beklenen davranışsal amaçların nasıl bir içerikle, hangi yöntem ve tekniklerle, ne zaman, ne kadar sürede ve nerede kazandırılacağını belirler ve buna göre programları uygulamaya hazır hale getirir. Diğer adımlarda olduğu gibi, bu adımda da POET, FİRMA İnsan Kaynakları - Eğitim Departmanı ile işbirliği içerisinde çalışır ve mülakat, doküman inceleme ve atölye çalışması yöntemlerini kullanır.

 

Uygulama:

POET, tasarlanan eğitim programlarını FİRMA İnsan Kaynakları - Eğitim Departmanı ile birlikte tasarım aşamasında belirlenmiş olan tarihlerde, sürelerde ve yerde uygulamasını gerçekleştirir. Tahmini süre: Eğitim konularına, süresine ve katılımcı sayısına bağlı olarak değişir.

 

Ölçme ve Değerlendirme:

POET, uygulanan eğitim programlarının, “Davranışsal Amaçların Belirlenmesi” aşamasında belirlenen performans kriterlerine göre, katılımcıların başarısına ne ölçüde etkide bulunduğu ve projenin başarısı bu adımda değerlendirir. Bu süreçte öncelikle “Seminer Değerlendirme Formu” aracılığıyla eğitim programının sonunda katılımcıların görüşlerini alır ve FİRMA Yönetimi’ne raporlar. 2. adımda eğitimlerin süresine bağlı olarak gerekli görülürse ara değerlendirme yapar. 3. ve son adım olarak da eğitimlerin tamamlanmasından sonra iş performansına katkısını ölçmek amacıyla “İşyerinde Gözlem” ve anket yolu ile “Yöneticisine ve/veya Çalışanlarına ve/veya İç Müşterilerine Sorma” yaklaşımlarını izleyerek, değerlendirme sonuçlarının karşılaştırmasını yapar, sonuçları değerlendirir ve FİRMA Yönetimi’ne raporlar. Tahmini Süre: Eğitim konularına, süresine ve katılımcı sayısına bağlı olarak değişir.

 

Uygulama, Koordinasyon Ve Yardım

 

POET, Yetkinlik geliştirme projesini, FİRMA İnsan Kaynakları - Eğitim Departmanı ile birlikte belirlenecek çalışma takvimi kapsamında, anket, mülakat, eğitim, yönlendirme ve kılavuzluk hizmetleri ile yürütür. POET söz konusu hizmetin yürütülmesi sırasında kendi tercih ve sorumluluğunda bilgi ve deneyim sahibi üçüncü kişileri görevlendirebilir.

 

POET’in Yetkinlik geliştirme projesini sağlıklı ve etkili bir şekilde uygulayabilmesi için FİRMA, projenin FİRMA ayağında sorumlusunu/sorumlularını belirler, proje kapsamında yürütülecek faaliyetleri POET, bu kişiler yardımıyla gerçekleştirir. 

 

Ayrıca FİRMA, POET'e gerekli diğer konularda kolaylık ve yardımı sağlar; bu kapsamda elindeki mevcut verileri POET'in kullanımına açar, çalışma süresince telefon ve internet bağlantısı olan kapalı bir çalışma odası temin eder, gerektiğinde ulaşım, haberleşme ve ofis hizmetleri ile görüşme ve anket yolu ile işletme bilgilerine ulaşma kolaylığını sağlar.

 

Proje süresince çalışanlara dağıtılacak anket formları v.b. materyaller POET tarafından hazırlanır, FİRMA tarafından çoğaltılır ve çalışanlara dağıtılır.

 

İnsangücü

 

Projenin tüm aşamalarında, planlama, organizasyon ve koordinasyonda POET tarafında birinci derece sorumlu kişiler belirlenir ve bu kişiler gerektiğinde ilk iletişime geçilecek kişiler olur.

 

Projenin uygulama aşamasında POET’in eğitici ve danışmanlarından kimlerin görevlendirileceği konusunda, takvimin uygunluğuna göre POET öneride bulunur ve FİRMA ile görüş birliğine varılan POET eğitici ve danışmanları projede görev alır.

 

Süre ve Başlama Tarihi

 

Söz konusu yetkinlik geliştirme projesinin süresini, POET, FİRMA ile ilgili yapacağı etüte göre FİRMA’ya sunar. Projeye başlama tarihine ise POET ve FİRMA takvimlerine uygunluk durumuna göre, birlikte karar verirler.

 

Raporlama

 

Projenin ilgili adımlarında FİRMA Yönetimi’ne POET tarafından şu raporlar sunulur:

 

  • Yetkinliklerin Ön Değerlendirmesi ve Eğitim İhtiyaç Analizi Raporu (Analiz aşamasının sonunda)

 

  • Eğitim Programlarının Başlıkları, Kazandırılmak İstenen Davranışlara Yönelik Amaçları, İçerikleri ve Eğitim Takvimi (Tasarım aşamasının sonunda)

 

  • Seminer Değerlendirme Raporları (Her programın tamamlanmasından sonra katılımcı görüşlerini ve eğitmenin gözlemlerini ve önerilerini içerecek şekilde)

 

  • Eğitimlerin Yetkinlik Gelişimine ve Performansa Etkisini Değerlendirme Raporları (Programların tamamlanmasından sonra 1. ve 3. ayın sonunda gözlem, mülakat ve yetkinlik değerlendirme sonuçlarını içerecek şekilde)
 
Yetkinlik Geliştirme Hizmetimiz Hakkında Detaylı Bilgi Almak İçin
 
Bilgi Talep Formumuzu Doldurabilirsiniz:

                         

Bilgi Talep Formu