Tasarım Odaklı Düşünerek Öğrenme Ortamı Tasarlama Atölyesi
Bilgi Talep Et
İç Eğitmenler İçin İleri Seviye
Yetkin çalışanlara duyulan ihtiyaç oranının %100’e dayandığı günümüzde, üretim sektörünün 20. yüzyılda tüm dünyada yükselmesine benzer biçimde, eğitim de 21. yüzyılın en geniş sektörü olacak, “Eğitmenlik” ise en değerli yetkinlik. Ancak her işte olduğu gibi elbette eğitmenlik de yeni çağın ve yeni neslin ihtiyaçları doğrultusunda ve hakkı verilerek yapıldığında değer kazanır.
“Sıradan eğitmen anlatır. İyi eğitmen açıklar. Yetenekli eğitmen yapar ve gösterir.
Büyük eğitmen esin kaynağı olur.”
William Arthur Ward
“Eğitim, gerçeklerin öğretilmesi değildir. Düşünmek için aklın eğitilmesidir.”
Albert Einstein
“İnsanlara yapılabilecek en büyük iyilik, onlara akıllarını kullanmayı öğretmektir.”
Molière
“Zevkle öğrendiğimizi hiçbir zaman unutamayız.”
Alfred Mercier
Biz de bu programla, beynimizin farklı düşünme biçimleri ile ikiz çalışma sistemini, tasarım odaklı düşünme ve iterative tasarım tekniklerini kullanarak, mesajlarımızın içeriklerini, akışını ve öğrenme yöntemlerini daha etkili bir hale getirebilmemizi sağlamak üzere, “Beceri” geliştirmeye yönelik hazırladık.
Bu program sonunda;
* Etkili bir öğrenme ortamı tasarlamak için gereken 6 adımı benimseyerek ve bu adımlara uygun hareket ederek daha etkili öğrenme ortamları tasarlayabileceğiz,
* Beynimizin çalışma ve farklı düşünme biçimlerini, farklı tarzda algılayan ve düşünen katılımcıları, ve hatta kendimizi daha iyi tanıyacak, farklı algılama ve öğrenme tarzlarına hitap eden daha etkili mesaj tasarım yapabileceğiz,
* Katılımcıların aktif olmasının öneminin farkındalığıyla eğitim programlarımızda, tasarım odaklı düşünme ve iterative tasarım yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanarak katılımcıların aktif olduğu çeşitli ve çağdaş öğrenme yöntem ve tekniklerini uygulayabileceğiz,
* Kendimizi daha iyi tanıyacağız, özgüvenimiz ve daha etkili bir eğitmen olma konusunda motivasyonumuz artacak,
* Ve önceki uygulamalarımız hakkında özdeğerlendirme yaparak, artı değer yaratacak biçimde kendimizi ve eğitim programlarımızı sürekli geliştirmek yönünde olumlu tutum geliştirebileceğiz.
AÇILIŞ
Tanışma, Ön değerlendirme ve Takım Kurma Oyunu
EĞİTİM ŞART! AMA NASIL EĞİTİM?
Dünya Nereye Gidiyor ve Gelecekte Bizi Neler Bekliyor?
Proaktif Yaklaşımla Geleceğe Hazırlanmak
Eğitim Neden Günümüzde Daha Önemli?
Kurumlarda Eğitimden Beklentiler
Kurumlarda Eğitim Ne Zaman Yarar Sağlamaz?
Kurumlarda Eğitimin Başarılı Olması İçin…
Eğitim Sistemli Bir Süreçtir!
Biz Ne Yapmalıyız?
KATILIMCI VE TASARIM ODAKLI DÜŞÜNEREK
İZ BIRAKAN EĞİTİM PROGRAMLARI TASARLAMAK
Etkili Bir Öğrenme Ortamı Tasarlamak İçin…
Beynimiz, Farklı Düşünme Stilleri ve Tasarım Odaklı Düşünmek
Beynimiz Nasıl Çalışır?
Test:Kişiliklerimiz Düşünce Tarzımızı Nasıl Etkiler?
Problemlere Yaklaşım Biçimimiz
Kalıplarla Düşünmek Ne Demek?
Takım Halinde Uygulama:Farklı Katılımcı Profillerinin Düşünme Stillerini ve İhtiyaçlarını Anlamak / Empati
Öğrenme Sürecini Anlamak
Yetişkinler Nasıl Öğrenir?
Y ve Z Kuşaklarının Farkı Ne?
Beynin Katmanları ve Bütünsel Çalışması Ne Demek?
Test:Alışkanlıkları Değiştirmek Kolay mı?
Kalıpları Aşarak Düşünmeyi Öğrenmek
Genç Beyinler Neden Daha Esnektir?
Her Şey Hayal Etmekle Başlar
Salvador Dali Gibi Düşünmek
Uygulamalar:Düşünmede Akıcılık
Uygulamalar:Düşünmede Esneklik
Picasso ve Velazquez’den Öğrenmek
Karmaşanın İçindekini Görebilmek
Uygulamalar:Parçalar Arasında İlişki Kurabilmek
Tasarım Odaklı Düşünmek ve İterative Tasarım Nedir? Nasıl Yapılır?
YETİŞKİNLERE YÖNELİK İNTERAKTİF ÖĞRENME ORTAMI TASARLAMAK
Caffarella’nın İnteraktif Modeli
AIDAS Nedir? Nasıl Tasarlanır?
Öğrenmeye Yönelik İçsel Motivasyonu Artırmanın Yolları
Test:Odaklanma Sürem Ne Kadar?
Yetişkinlerde Dikkat ve Odaklanma Süresi Ne Kadardır? Uzatılabilir mi?
Dikkat Çekici Öğrenme Ortamı için...
İhtiyaca Uygun Tasarlamazsak Ne Olur?: Eğitim İhtiyacı ve Öğrenme Hedefi İlişkisi
Nerede Olduğumuzu ve Nereye Gideceğimizi Bilmezsek...: Problemi ve İhtiyaçları Belirlemek
Bloom’ un Taksonomisi
Ölçemezsen Yönetemezsin! Doğru Ölçebilmek İçin, Öğrenme Hedefini Doğru Tanımlamak Gerek
Takım Halinde Fikir Üretme ve Uygulama:Öğrenme Hedeflerinin Tanımlanması
Kaynak Tarama ve İçerik Ana Hatları Oluşturma
İçerik, Akış ve Mesaj Tasarımı
Uygulamalar:Fikir Üretme Teknikleri
Test:Varsayımlar
Algılamada Karşımıza Çıkabilecek Tuzaklar
Takım Halinde Uygulama:Ne Kadar İyi Bir Mesaj Tasarımcısıyız?
Takım Halinde Fikir Üretme ve Uygulama:Mesajın İçeriğinin Tasarlanması ve Akışın Yapılandırılması
İşbaşı, İş dışında ve Yeni İletişim Teknolojileri ile Öğrenme Yöntem ve Teknikleri
Öğrenme Ortamına ve Sürecine Isındırma / Buz Kırma
Katılımcıları Öğrenme Sürecine Aktif Katma Yöntemleri (Beyin Fırtınası, Soru Yanıt, Grup Çalışması, Rol Oynama, Örnek Olay Çözümleme…)
Gerçekle Bağ Kurmak ve Hikayeleştirme
Oyun ve Oyunlaştırma
Nerede, Hangisini, Nasıl Kullanmalı?
Takım Halinde Fikir Üretme ve Uygulama:Öğrenme Hedefine Uygun Yöntem Tasarımı
Prototip Oluşturmak
Uygulamada Karşılaşabileceğimiz Tuzaklar ve Üstesinden Gelme Yolları
UYGULAMALAR
Takım Halinde Fikir Üretme, Karar Verme ve Uygulama:Öğrenme Ortamı Tasarımı Atölye Çalışması ( Katılımcılara verilecek bir konu doğrultusunda farklı bakış açılarından, farklı öğrenme yöntemlerini kullanarak tasarım yapmaları ve diğer takımlara test uygulama yapmaları sağlanacaktır)
Katılımcıların Uygulamaları, Videoya Kaydedilmesi ve Değerlendirmeler
DEĞERLENDİRMELER VE KAPANIŞ
Sontest
Öntest – Sontest Sorularının Yanıtlanması ve Gelişimin Değerlendirilmesi
Eğitim Programı Değerlendirme ve Katılım Belgelerinin Dağıtımı
Yetişkinlere yönelik öğrenme ortamı tasarlayan herkes.
“Kuruma Özel ( In – House ) Eğitimler” in ayrıntılı içerikleri ve süreleri, kurum içi hedef katılımcı gruba yönelik yapılan ihtiyaç analizi doğrultusunda belirlenmektedir.
Katılımcı grubun ihtiyaçlarını belirlemek ya da belirlenen ihtiyacı karşılayacak en uygun eğitim programlarını birlikte oluşturmak için lütfen merkezimizle iletişime geçiniz.