Tasarım Odaklı Düşünerek Çalışan Deneyimi Tasarlama Atölyesi
Bilgi Talep Et
Odağında insan olan sorunlar çoğunlukla karmaşık sorunlardır. Neye, neyin, ne ölçüde neden olduğunu analiz etmek ve net bir şekilde kök nedenleri bulmak mümkün değildir. Belirlenen olası kök nedenlerle ilgili sonucu öngörülebilir faaliyetler planlamak da zordur. Bu tarz sorunlar, Horst Rittel tarafından isimlendirilen haliyle, “kötücül (wicked) sorunlar”a benzer. Bu sorunların tek bir formülü yoktur, çünkü bulunan her formül farklı bir çözüme götürür. Sorun için her zaman birden fazla açıklama bulunabilir ve bu açıklama sorunla uğraşan kişiye bağlıdır. Bulunan çözümler de doğru veya yanlış olamaz, iyi veya kötü olabilir. Çünkü sorun ile ilgili yapılan tarifin ya da bulunan çözümün, laboratuvar ortamında olduğu gibi, kesin bir testi yoktur. Bu nedenle bu tarz sorunlar için çözüm geliştirmek istediğimizde sadece analitik düşünerek değil, “Tasarım Odaklı Düşünerek” yol almak gerekir.
Aslında “Tasarım Odaklı Düşünce” problemlere yönelik mükemmel çözümler üretmez; çünkü uğraşılan karmaşık sorunu bir kara kutu gibi kabul eder ve sorunun tüm dinamiklerini anlamayı hedeflemez. Çünkü açamadığımız bir kutunun içinin neye benzediğini tam olarak bilemeyiz. Ama bazı araştırmalar, denemeler, sondajlar yaparak ve hedef kitlemize yönelik derin empati geliştirerek, problemi tam olarak açıklayamasak da, belli ölçüde anlamamız ve işimize yarayacak şekilde, çözüme yönelik tahminler yapmamız mümkündür. Elbette ardından, elde edilen veriler doğrultusunda çözümler geliştirmemiz ve bunları denememiz gerekir. Çünkü geliştirdiğimiz çözümün istediğimiz sonuçları vereceğinin garantisi yoktur. Ama aldığımız geribildirimlerle ürettiğimiz çözümü geliştirebilir ve daha iyi sonuçlar elde edebiliriz. O yüzden tasarım odaklı düşüncede, doğrusal bir akış değil, deneme yanılmanın çok olduğu, iterative (tekrarlamalı) tasarım tekniklerini kullanarak karmaşık akışlar izlenir ve soyut konular da (duygular ve estetik gibi) dikkate alınır.
Peki ama bu yaklaşımı insan kaynakları profesyonelleri olarak bizler, çalışanlarımızın deneyimlerine nasıl uygulayabiliriz? İnsan Kaynakları alanına giren ürün, hizmet, süreç, sistem ve ortamları çalışanlar ve çalışan adayları için daha iyi hale getirecek şekilde nasıl tasarlayabiliriz?
İşte biz bu programı, beynimizin farklı düşünme biçimleri ile ikiz çalışma sistemini, tasarım odaklı düşünme ve iterative tasarım tekniklerini kullanarak bu soruları yanıtlamaya çalışmak amacıyla, aynı zamanda program süresince bunu deneyimlemeye yönelik hazırladık.
AÇILIŞ
Tanışma, Ön değerlendirme ve Takım Kurma Oyunu
TASARIM ODAKLI DÜŞÜNCE
Tasarım Odaklı Düşünmek, İnsan Odaklı Tasarım ve İterative Tasarım Nedir?
Tasarım Odaklı Düşüncenin 3 Temel Sac Ayağı ve Tasarlanan Boyutları
Tercih Edilirlik ve İnsan Ayağı
Hayatta Kalabilirlik ve Kurum Ayağı
Uygulanabilirlik ve Teknoloji Ayağı
Marka / Duygusal Tasarım
Hizmet / Süreç Tasarımı
Fonksiyonel Tasarımı
Yeni Yaklaşımların Üç Temel Yönelimi: Esneklik, Yakınsama, Ağ Yapısı, Karanlık Taraf
İnsan Kaynakları Uygulamalarında Ne İşe Yararlar?
Temel Felsefeyi İçselleştirmek ve Tasarım Odaklı Düşünce Kültürü Oluşturmak
Biz Ne Yapabiliriz?
BEYNİMİZ, FARKLI DÜŞÜNME STİLLERİ VE İKİZ ÇALIŞMA SİSTEMİNİ ÖĞRENMEK
Beynimiz Nasıl Çalışır?
Test:Kişiliklerimiz Düşünce Tarzımızı Nasıl Etkiler?
Problemlere Yaklaşım Biçimimiz
Kalıplarla Düşünmek Ne Demek?
Takım Halinde Uygulama:Farklı Katılımcı Profillerinin Düşünme Stillerini ve İhtiyaçlarını Anlamak / Empati
Beynin Katmanları ve Bütünsel Çalışması Ne Demek?
Test:Alışkanlıkları Değiştirmek Kolay mı?
Kalıpları Aşarak Düşünmeyi Öğrenmek
Genç Beyinler Neden Daha Esnektir?
Her Şey Hayal Etmekle Başlar
Salvador Dali Gibi Düşünmek
Uygulamalar:Düşünmede Akıcılık
Uygulamalar:Düşünmede Esneklik
Picasso ve Velazquez’den Öğrenmek
Karmaşanın İçindekini Görebilmek
Uygulamalar:Parçalar Arasında İlişki Kurabilmek
TASARIM ODAKLI DÜŞÜNEREK
ÇALIŞAN DENEYİMİ TASARLAMAK
Takım Halinde Fikir Üretme ve Karar Verme Uygulaması:Çalışan Deneyimi Tasarımı Proje / Atölye Çalışması
Anlamak
Empati
Hazırlık
Takım Halinde Fikir Üretme ve Uygulama:Büyük Amacımız ve Temel Çerçevemiz – Nasıl Bir Çalışan Deneyimi?
Ekosistem ve Paydaşları
Zorluklar ve İhtiyaçlar
Takım Halinde Fikir Üretme ve Uygulama
Saha Araştırması
Takım Halinde Uygulama: Etnoğrafik Araştırma Uygulaması
Çözümlemek / Tanımlamak
Takım Halinde Uygulama
Keşfetmek
Fikir Üretmek
Takım Halinde Fikir Üretme Teknikleri ve Örnekler
Takım Halinde Uygulama
Fikirleri Değerlendirmek
Takım Halinde Uygulama
Prototip Oluşturmak (Modelleme)
Hikayeleştirmek, Görselleştirmek, Karakter Oluşturmak, Maket v.b.
Takım Halinde Uygulama
Uygulamaya Geçirmek
Test Etmek / Sınamak
Hedef Kitle Deneyimi Uygulaması
Geribildirimler ve Değerlendirmeler
Geribildirimlere Göre Geliştirme Yapmak
Uygulamak
Katılımcıların Projelerini Sunum Uygulamaları, Videoya Kaydedilmesi ve Değerlendirmeler
DEĞERLENDİRMELER VE KAPANIŞ
Sontest
Öntest – Sontest Sorularının Yanıtlanması ve Gelişimin Değerlendirilmesi
Eğitim Programı Değerlendirme ve Katılım Belgelerinin Dağıtımı
Tüm insan kaynakları çalışanları ve tüm yöneticiler.
“Kuruma Özel ( In – House ) Eğitimler” in ayrıntılı içerikleri ve süreleri, kurum içi hedef katılımcı gruba yönelik yapılan ihtiyaç analizi doğrultusunda belirlenmektedir.
Katılımcı grubun ihtiyaçlarını belirlemek ya da belirlenen ihtiyacı karşılayacak en uygun eğitim programlarını birlikte oluşturmak için lütfen merkezimizle iletişime geçiniz.