YETİŞTİREN VE GELİŞTİREN HİZMETKAR LİDERLİK
Bilgi Talep Et
VUCA dünyasının zorlu sarmalında kurumlar da çok ciddi anlamda farklı bir liderlik modeline ihtiyaç duyuyor. Geleneksel liderlerin, liderliğin sadece güç ve kontrolle ilgili olduğunu düşünmeye şartlanmalarının olumsuz etkilerini hepimiz gözlemliyoruz. Oysa gerek çevikliğin başarılmasında ihtiyaç duyulan, gerekse herkesin iyiliğine odaklanan daha yüksek bir düzeyde liderlik seçeneği var: Hizmetkar Liderlik
Bu program da işte bu amaçla, hem “Yetiştiren ve Geliştiren Hizmetkar Liderlik” yetkinliklerimizi etkileşimli ve uygulamalı bir ortamda kazanmamızı / geliştirmemizi, hem de ekibimizin gelişimine destek olmak üzere hazırladığımız bir programdır.
AÇILIŞ
VUCA DÜNYASINDA LİDERLİK
Asimov’dan Ders Almak
Artık İstikrar Diye Bir Şey Var mı?: VUCA
Hayatta Kalabilmek İçin BaşarılmasıGereken Temel Kriterler
Tercih Edilen Olmak İçin: Aktiviteye Değil Değer Yaratmaya ve Inovasyona Odaklanmak
Hızlı Değişim Ortamına Ayak Uyduracak Kültür Nasıl Olmalıdır?
Örnek Olay:Yönetim Sanatı
Liderlik Edememe Hastalığının Belirtileri
Liderlik Etmeye Hazır mısınız?
Liderleri Lider Yapan Temel Farklar
Liderlik Yaklaşımlarındaki Değişim ve 21. Yüzyılda Liderlik Anlayışı: Çeviklik ve Hizmetkar Liderlik
HİZMETKAR LİDER OLMAK
Hizmetkar Liderlik de Nereden Çıktı?
Önce Liderlik mi, Önce Hizmet Etmek mi?
Neden Hizmetkar Liderlere İhtiyaç Var?
Hizmetkar Liderlik Nedir?
Hizmetkar Liderlerin Takımlarının Özellikleri
Hizmetkar Liderlerin Özellikleri ve Davranış Modelleri
Hizmetkar Liderliğin Engelleri ve Zorlukları
Uygulamalar: Kişisel Engellerimizi Aşmak
TAKIM ÜYELERİNİN POTANSİYELİNİ AÇIĞA ÇIKARMAK VE GÜÇLENDİRMEK
Potansiyelin Bileşenleri: Amaç + Yetkinlik + Motivasyon
Amaç Birliği ve Bağlılık Yaratmak
Birlikte Ortak Amaç Belirlemek, Kurum Amaçları ve Toplumsal Faydayla İlişkilendirmek
Birlikte Karar Almak
Gerçekten Dinlemek ve Değer Vermek
Yetkinlikleri ve Potansiyeli Keşfetmek, Ustalaşmanın Önünü Açmak
Test:Takım Üyelerinin Kişilik Özelliklerini ve Potansiyelini Tanımak ve İhtiyaçlarını Anlamak
Uygulama: İhtiyaca Yönelik Yaklaşım Göstermek
Ustalık Zihniyeti ve Pozitif Psikoloji
Çalışanları Güçlendirmek ve Kendi Kendini Yöneten (Otonom) Takımlar Yetiştirmek
Durumsal Liderlik ve Üyelerin Yetkinlik ve Motivasyon Düzeylerine Göre Etkili Lider Davranışları: Ne Zaman Delegasyon, Ne Zaman Mentorluk, Ne Zaman Koçluk, Ne Zaman Eğiticilik
Uygulama:Örnek Olay Çözümlemeleri
Motivasyon ve Liderin Motive Edici İletişim Dili
Geribildirimin Motivasyonda Önemi
Geliştiren Geri Bildirim: GROW Modeli
Video:Liderin Motive Edici İletişimi
Uygulama:Geliştiren Geri Bildirim
DEĞERLENDİRME VE KAPANIŞ
Ekibinin yetkinliklerini ve motivasyonu artırarak performansı geliştirmek isteyen tüm yöneticiler
Eğitim programının bir grup için süresi 14 saattir (2 gün).
Eğitim programlarından en iyi sonucun elde edilebilmesi için bir grupta ideal katılımcı sayısı 15 olarak belirlenmiştir.
Eğitim programının sonunda katılımcılara konuyla ilgili bilgiler içeren birer “KİTAP”ve “KATILIM BELGESİ”verilecektir.
Ayşe Demirbaş, Serdar Tan (Paylaşımlı ve/ya Dönüşümlü Katılacaklardır)
“Kuruma Özel ( In – House ) Eğitimler” in ayrıntılı içerikleri ve süreleri, kurum içi hedef katılımcı gruba yönelik yapılan ihtiyaç analizi doğrultusunda belirlenmektedir.
Katılımcı grubun ihtiyaçlarını belirlemek ya da belirlenen ihtiyacı karşılayacak en uygun eğitim programlarını birlikte oluşturmak için lütfen merkezimizle iletişime geçiniz.